Jak se stát sportovním pilotem vrtulníku?

Rekreační létání s vrtulníkem je v Česku o něco méně rozšířené, než je tomu v případě letounů. Možná i proto, že cena za letovou hodinu je znatelně vyšší, což je způsobeno vysokými náklady na provoz vrtulníku. Velkou výhodou je flexibilita, přistát lze téměř kdekoliv, třeba na parkovišti před restaurací nebo na zahradě rodinného domu. Pojďme se podívat na to, jak se stát sportovním pilotem vrtulníku.

Na úvod je dobré zmínit, že piloti – i ti sportovní – by měli být v dobrém zdravotním stavu a psychické kondici. To ověřují pověření letečtí lékaři. Lékařské prohlídky jsou rozděleny do tzv. tříd. Pro sportovní létání postačuje 2. třída zdravotní způsobilosti, jejíž standardy zpravidla splňuje každý člověk s běžným zdravotním stavem, mnohé zdravotní indispozice jsou tolerovány.

Stejně jako v případě pilotních průkazů na letouny, i u vrtulníků máme hned několik možností, jakými k rekreačnímu létání přistupovat. Podmínky pro zahájení výcviku u jednotlivých typů pilotních průkazů jsou podobné jako v případě letounů a výcvik také probíhá podobným způsobem:

Pokud v budoucnu uvažujete o kariéře profesionálního pilota (například jako pilot záchranářského vrtulníku), doporučuji rovnou začít výcvikem PPL (H), který je vstupním bodem pro další licence potřebné k pilotáži větších vrtulníků za účelem obchodního létání nebo leteckých prací. V případě jakýchkoliv dotazů k výcviku mě neváhejte kontaktovat buď přímo zde na webu, nebo na Facebook stránce Pilotni.cz.

Kam dál? Přečtěte si články o pilotním výcviku:

Typová kvalifikace v East Midlands

Typová kvalifikace v East Midlands – Starter Pack

Ryanair životopis

7 leteckých společností, kam poslat životopis hned po výcviku

Teorie ATPL na Oxford Aviation Academy

Teorie ATPL na Oxford Aviation Academy: Studijní materiály a dálková příprava (2. díl)

Pomůžeme Vám ke kariéře dopravního pilota →Chci se stát dopravním pilotem
Simple Share Buttons