Ryanair životopis

7 leteckých společností, kam poslat životopis hned po výcviku

12.12.2016 v rubrice Prognózy, Výběrové řízení, Komentáře (0)

Po několika letech pilotního výcviku jsem se i já na konci léta dopracoval k pilotní licenci CPL/IR/ME, čímž se mi otevřela cesta začít posílat životopisy na práci dopravního pilota. Nakonec se mi povedlo díky dobré přípravě a nejspíše i skladbě výcviku a kvalitě škol získat zaměstnání hned na první pokus. Níže bych se s vámi rád podělil o několik tipů na letecké společnosti, které jsem měl připravené v zásobě.

U každého dopravce je na úvod uvedeno pár základních informací, jako třeba to, jestli pro zaslání životopisu potřebujete mít hotový MCC kurz, jestli je potřeba mít peníze na typovou kvalifikaci nebo odkud budete u společnosti jako pilot létat (báze).

1.) Travel Service

  • Potřebuji MCC? Ne
  • Potřebuji peníze na typovku? Ano
  • Odkud budu létat? Praha / Indie / Kanada
  • Kam se obrátit? tomas.nevole@travelservice.aero

Jedna z nejpopulárnějších možností mezi českými piloty vůbec. Nevýhodou je poměrně nízký plat, nutnost zaplatit typovou kvalifikaci a pracovní harmonogram vycházející z charakteru charterových operací, což nemusí každému vyhovovat.

Jako pilot české národnosti budete nejspíše bázován v Praze, je však potřeba počítat s tím, že vás společnost může poslat například do Kanady nebo Indie. To se děje nejčastěji v zimních měsících, kdy je pro charterové společnosti v Česku práce málo.

2.) ČSA (Czech Airlines)

Další z českých leteckých společností, která už druhý rok po sobě opět nabírala piloty. ČSA se nejspíše dostává z recese a s rostoucí sítí regionálních linek stoupá potřeba pilotů ATR 42/72.

Pokud je vaším cílem létat ihned proudové letadlo, není tato příležitost pro vás. Je otázkou, jestli je možný postup v rámci společnosti na A320 family. Mezi výhody bezesporu patří typová kvalifikace hrazená společností. Na oplátku se pilot musí společnosti upsat na určité období, detaily bohužel neznám.

3.) Air Bohemia

Air Bohemia provozuje několik letadel Piper PA-42 Cheyenne a létá především sanitární lety. Kvůli fluktuaci pilotů do aerolinií nebo společností provozujících private jet dopravu pravidelně hledají nové první důstojníky.

Variabilní lety po celé Evropě s menším turbopropem, atraktivní báze v Milánu nebo Aténách a nízký náklad na typovou kvalifikaci, to všechno jsou benefity, které mohou být pro mnohé zajímavé.

4.) Ryanair

Dle mého názoru jedna z nejlepších možností pro piloty po výcviku vůbec. Stabilní roster 5/4 (5 dnů práce, 4 dny volno), velmi dobré platové podmínky, kvalitní výcvik, moderní flotila letadel, cca. 80 bází po celé Evropě. To jsou jen některé benefity, které může společnost pilotům nabídnout.

Pokud máte to štěstí a děláte výcvik v některé z cca. 15 leteckých škol, které mají s Ryanairem uzavřenou spolupráci, tak se můžete dostat na výběrové řízení bez MCC kurzu. Navíc ušetříte úvodní investici €29.000 na type rating. Ryanair zaplatí typovku za vás a peníze si vybere zpět formou srážek ze mzdy po dobu 5,5 let. V České republice má s Ryanairem tuto spolupráci uzavřenou například AeroJOB.

5.) Norwegian

Další z low-costových aerolinií, která zažívá expanzi, což se poslední měsíce projevuje na náboru pilotů. Po výcviku se lze dostat zejména na short-haul lety na letounech B737-800NG. Protože však společnost létá také dálkové lety, může být pro někoho dobrou perspektivou pro rozvoj kariéry. Pozice pro piloty – kadety aktuálně na webu vypsaná není, nicméně čas od času inzerovaná je. Je potřeba to sledovat.

6.) Flybe

  • Potřebuji MCC? Ano
  • Potřebuji peníze na typovku? Ne
  • Odkud budu létat? Cca. 10 bází ve Velké Británii
  • Kam se obrátit? http://www.flybe.com/pilots/

Pokud vás láká létání na turbopropu (Bombardier Dash 8 – Q400), nevadí vám anglické počasí a máte rádi fialovou, pak je společnost Flybe přesně to, co hledáte. Společnost nabírá piloty dlouhodobě a pokud si dobře pamatuji, nábory se nezastavili ani v době recese, kdy většina ostatních aerolinek spíše propouštěla. Není potřeba mít finance na typovou kvalifikaci, Flybe nabízí úhradu typovky za vás formou zaměstnaneckého závazku (bondu).

Flybe provozuje také Boeingy 737, tudíž je možné se dostat k létání proudového letadla postupem uvnitř společnosti.

7.) BA Cityflyer

Další možnost perfektní kariéry v Anglii, navíc s možností kariérního růstu do British Airways. Aktuálně je možné se do BA Cityflyer dostat přes výcvikový program KURA Aviation, ve kterém uchazeč odslouží 2 roky u společnosti jako ground personnel (1. rok Fleet Technical Executive, 2. rok Navigation Weights and Performance Officer), následně projde výcvikem MCC/JOC a airline preparation course (KURA BESTPILOT programme), který je koncipovaný pro přípravu pilota do aerolinek. Následuje typovka, která by měla být hrazena dopravcem, nejspíše opět formou bondu.

Pokud si dobře pamatuji z minulého roku, požadovala KURA pro přijetí kadeta do tohoto programu ICAO Level 6, což vnímám pro české piloty jako hodně limitující faktor. Tento rok tomu tak není a stačí vám ICAO Level 4.

BA Cityflyer

Letadlo Embraer ERJ-190 (G-LCYJ) společnosti BA Cityflyer 

Trh se začíná probouzet a tak se objevuje příležitostí čím dál více. Formou výpisu přikládám několik dalších společností, u kterých jsem v posledních měsících zaznamenal nábor pilotů ihned po výcviku – Qatar, Aer Lingus, SAS, Thomas Cook, West Atlantic, Jet2, Fly Dubai, LOT, Susi Air a mnoho dalších. Ať už budete posílat životopis kamkoliv, přeji hodně štěstí!

Líbí se vám článek? Podělte se o něj s ostatními
65

Autor: Jakub Velička

Létám jako dopravní pilot u společnosti Ryanair. Zabývám se pilotním výcvikem v Evropě, zajímám se o všechny informace s ním spojené.

Zanechte komentář nebo názor




(Komentáře podléhají schvalování, po odeslání jsou zobrazeny zpravidla do 24 hodin)

Komentáře k článku

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Simple Share Buttons